Mozilla Firefox не переживе конкуренції та піде з ринку браузерів

Сьогодні частка Firefox на всіх пристроях становить менше 4%, а на мобільних пристроях – не більше 0,5%. Власна статистика компанії каже, що з початку 2019 кількість активних користувачів знизилася на 30 млн осіб.

Ще наприкінці 2008 року браузер Firefox був у зеніті своєї популярності, а його частка серед 1,5 млрд користувачів інтернету становила 20%. 

В Індонезії, Македонії та Словенії цей показник навіть перевищував 50%. Але майже через 15 років майбутнє браузера незрозуміле.

Firefox зіграв ключову роль у формуванні стандартів конфіденційності та безпеки в Інтернеті. Проте за останні роки частка ринку значно знизилася. Це призвело до кількох масових звільнень співробітників компанії у 2020 році. Багато аналітиків прогнозують крах браузера через закінчення терміну дії пошукової угоди Mozilla з Google. Це може погано вплинути на доходи компанії та знизити бази користувачів.

Доля Firefox має велике значення для інтернету загалом. Протягом багатьох років Mozilla залишався головним конкурентом Chrome. Наразі частка Chrome становить 65%, браузер виграв цю війну.

Firefox зіштовхнувся із серйозною конкуренцією на ринку браузерів. Після цього виник сильний тиск, пов'язаний з пошуком нових джерел доходу.

Фахівці висловлюють побоювання щодо того, як саме компанії вдасться залишитися на плаву. Колишні розробники Firefox впевнені, що Mozilla слід дотримуватись певної стратегії, докладаючи більше зусиль для розвитку основного браузера.

Одним із ключових напрямків подальшого розвитку Firefox для Mozilla є надання більших можливостей для персоналізації браузера. Розробники хочуть спробувати зробити браузер більш функціональним.

Віце-президент Mozilla Селена Декельманн не впевнена, що цього разу кінцевий результат задовольнить очікування користувачів. Проте, за її словами, компанія завжди продовжуватиме ставити користувачів на перше місце.

Вона також заявила, що для успіху Firefox не потрібно бути таким самим великим, як Chrome або Safari. Все, що потрібно компанії, - бути життєздатною альтернативою для користувачів.