Дефіцит чіпів - проблема без рішення

Проблеми напівпровідникової промисловості привертають все більшу увагу зацікавленої аудиторії. Дефіцит чіпів радикально змінив існуючий ринок. 


Виробники та постачальники диктують свої умови клієнтам, формують для себе вигідну цінову політику. А замовники страждають від нестачі товару та чекають на замовлення більше року. Криза в автомобільній галузі тільки підкреслила всю серйозність ситуації, яка виникла. За оцінками компанії Microchip Technology, яка випускає мікроконтролери, на сьогоднішній день попит перевищує пропозицію приблизно на 50%. 


Ринок напівпровідників поступово перетворився на ринок продавця. Раніше виробники найпростіших чіпів ледве могли окупити свої витрати. Тепер же вони отримали можливість формувати довгострокові контракти. Кошти великих клієнтів все частіше почали використовувати для нарощування обсягів виробництва. Контракти з постачальниками тепер укладаються на довгий термін, деякі з великих виробників готові формувати взаємини із клієнтами навіть на основі п'ятирічних планів. Тільки так вони можуть бути впевнені, що інвестиції у збільшення обсягів випуску продукції скоріш за все окупляться.


Однак з розширенням виробництва з'являються нові проблеми. Раніше виробники недорогих компонентів могли працювати з обладнанням, яке вже використовували. Тепер же всі його запаси на вторинному ринку вичерпані, а нове передбачає виділення значно більшого бюджету.


Але замовники знаходяться у більш складних умовах праці. Наприклад, розробникам електронних пристроїв через нестачу деяких компонентів доводиться переробляти проєкти по п'ять-шість разів, адаптуючись під ту техніку, яку вони мають. Скоротити витрати не вдається. Але ті, хто здатен покладатися на послуги кількох виконавців, виявляються у більш вигідному становищі. Це хоча б гарантує стабільність поставок продукції та створює репутацію надійної компанії.


Коливання цін на ринку напівпровідникових компонентів просто шокує. Навіть автовиробники поступово відмовляються від послуг підрядників та зв’язуються з розробниками компонентів напряму. Клієнти вимагають вирішити проблему з дефіцитом чіпів прямо зараз, але економічно раціональних способів швидко скоротити відставання продукції поки що просто немає. Розробники дуже розраховують на субсидії влади. Це хоча б трохи оптимізувало інвестиційний бюджет. Але просто очікувати на допомогу зі сторони не вихід. Учасникам ринку слід шукати рішення спільними зусиллями та прислухатися до контрагентів.